1968.10.17.: A magyar parlament elfogadta Dr. Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter által előterjesztett új közlekedéspolitikai koncepciót, amely igazodva az MSZMP hosszú távú településfejlesztési koncepciójához, több mint 2000...
Az 1. rész, "Bőszénfától Kaposvárig" ide kattintva olvasható 2009 áprilisában egy kis csapat útra kelt, hogy felkutassa az 1976 szilveszterével megszüntetett Kaposvár - Szigetvár vasútvonal Kaposvár és Bőszénfa...
Ezen a lapon a kedves Olvasó a Képes Újság „Elment az utolsó vonat” című cikkének digitalizált változatát láthatja, mely 1980. január 12-én jelent meg (XXI. évfolyam, 2. szám). Rendelkezésünkre...
Írásomban egy levéltári kutatás eredménye kerül bemutatásra. Számomra minden, ami itt bemutatásra kerül, új volt, sosem hallottam ezekről a dolgokról. Amikor a levéltárban az iratok között kutakodtam (2008....
Vasúti épületek az épület helye megnevezés jellemző adatok lakó ép. éve alapt. (m2) térf. (m3) Kaposmérő (15+44 sz.) földszintes lakóép. (1. sz. őrh.) 1881 67 268 Sz. L....
A XX. században temérdek apró gazdasági, ipari keskenynyomközű vasút áruszállító tevékenysége szolgálata a nagyvasúti fuvarozás vérkeringését. Gyárak, üzemek kiszolgálására, erdők kitermelt faállományának elszállítására, sokféle célra használták őket. Komolyabb...
Igaz, a kisvasút létét az utóbbi időben folyamatosan bizonytalanság lengi körül, de az idei évben is - immár tizenegyedik alkalommal - megrendezésre került Balatonfenyvesen a kisvasúti napja és...
A közel harminckét éve megszüntetett Kaposvár - Szigetvár vasútvonal nyomai Bevezető 1900. november 11-től 1976 szilveszteréig, jó hetvenöt évig szolgálta a zselici dombvidék falvait az 54 km hosszú...
© 2025 SomogyiVasutak.hu