Grafitbagoly, azaz Kücsön Norbert nagy fába vágta a fejsz… dehogy, ácsceruzába, és a bicskáját, hogy elkészítse Homokszentgyörgy vasútállomását!
A somogyi fiatalember talán ismert lehet már a vármegyében, hiszen a lokális média foglalkozott a kicsi faragott szobraival. Ugyanakkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy legújabb alkotásánál szintet lépett. Dupla élvezethez dupla ceruza kell, így először jött létre egy teljes állomási jelenet, gőzmozdony vontatta személyvonattal, Pánvádli Homokszentgyörgy eredeti felvételi épületével, egy vízdaruval, amely az igazi mellékvonali hangulatot adja, sínnel, és szemaforral.
A mérete a műalkotásnak önmagáért beszél. Az összehasonlíthatóság kedvéért Norbi a ceruzák mellé rakott egy 5 forintost is, hogy aki nem látta még élőben, az mégis mire számítson. Mert bizony, közszemlére tétetik majd a kis műalkotás!
2025. november 7-én 10:00-tól látható lesz a Dráva Közérdekű Muzeális Kiállítóhelyen Barcson, a „Kaposvár-Barcs 120” programsorozat keretén belül, a kiállítási tárgyak között.
Mivel mindig akadnak hitetlenek, ezért elmesélem kicsit a keletkezésének a történetét. Már nem is emlékszem, hogy Norbi mely művébe futottam bele először. Aztán én is, ahogy most sokan nyilván az olvasók közül, nem akartam elhinni, hogy ilyen tényleg van. Gondoltam, na majd jól utánanézek az embernek, ez amolyan klasszikus újságírói reflex. Kiderült, tényleg van közös ismerősünk, akivel lemeóztattam, és ennyit tett csak hozzá: „Ügyes a srác, mindent kifarag.” Így lett meg a szobrász úr telefonszáma is, és tetszett neki az őrült ötlet, hogy mégis én mire gondoltam.
Ritka, de a vasútrajongásom tárgya inkább a monarchiában épült épületeké, nem is annyira maga a vasmasinéria, amely közlekedik előttük, hacsak fel nem számolták a vonalat. Így ami fix. elképzelés volt, hogy örökítsük meg, – eredeti 1905-ös tervrajz alapján – a homokszentgyörgyi felvételi épületet. Maradjunk annyiban azért, mert azt eléggé ismerem. Innentől viszont nem volt megállás!
Norbi jött az ötleteivel, legyen rajta akkor már egy kis gőzmozdony is, vagonokkal, jelzővel, majd vízdaruval is, pedig az nem is volt Homokszentgyörgyön, viszont abszolút beleillik a mellékvonali milliőbe. Gyorsan fel is skiccelte ezt.

Napokkal később jött aztán azzal, hogy már faragja is, két ácsceruzából. Bevallom, elsőre nem is értettem, én naív gondoltam, biztos azért, ha netán az egyiket elrontja, máris ott van előkészítve a másik.

A végeredményt látva derült ki nekem is, hogy bizony, itt térbeli terjeszkedés is történik, másik síkba került az állomásépület, és előtte síneken a szerelvény. Íme, még egy werk fotó, amelyekről azt állítja a művész úr, hogy nehezebb ezeket elkészíteni, mint magát a faragást…

Hamarosan izgalmas hírek jönnek! Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy le ne maradj!