Bo Gyllenberg svéd fotós többször is járt Magyarországon, már a szocialista időkben, és Somogyban is.
Kifejezetten meglepő, hogy a képei fennmaradtak, mert akkoriban azért nem volt teljesen magától értetődő, hogy az ember fia vasútállomások környékén fotózhat, mert ezek akkoriban katonai objektumoknak is voltak minősítve. Ehhez képest az északi turistánk páratlan anyaggal gazdagította a világot. Svédországban szerencsére van rendes digitális stratégia az archiválásra, így rengeteg a hazánkban készült képet megtalálhatunk a digitaltmuseum.se-n, egyszerű keresés útján. A somogyi képeiből válogattunk, melyek teljesen szabadon felhasználhatóak, így közreadhatjuk.
Javarészt kaposvári képeket láthatunk, pont még az utolsó időszakból, amikor megvolt például a szárnyvonal Barcs felé, de láthatóan eljutott pár már akkor is kedvelt helyre.
Rögtön az első képen Somogyszob állomására érkezik a 424.142-es pályaszámú gőzmozdony által továbbított személyvonat, 1980. május 19-én.

Balatonfenyves kisvasúti vasútállomásán, 1980. május 20-án.

A 375.576.gőzmozdony a kaposvári vasútállomáson, 1978. április 25-én.

424-es gőzmozdony húzta tehervonat Szentán, és kisvasúti pőrekocsi, 1978. április 25-én.

A 275.052 pályaszámú gőzmozdony a kaposvári mozdonyszínnél, 1978. április 25-én.

Kaposváron a 424.131-es gőzmozdony vegyesvonati összeállításban, balra, MD-szerelvény, 1978. április 25-én.

A kaposvári mozdonyszín előtt áll a 376.575-ös és a 275.052-es gőzmozdony, 1978. április 25-én.

Motorvonatok Kaposváron, indulásra kész a MDa 3023, 1978. április 25-én.

Ha lapulna a családi albumodban hasonló kép bármely somogyi vasútállomásról, szerelvényekről, stb., keressetek minket 2026-ban is!
40 éves fényképek, a Kaposvár és Barcs közötti szárnyvonal megszüntetett részéről

