Olvasónk lett figyelmes arra, hogy a Görgetegi-Rinya patak egykori vasúti hídja kissé érdekesen módosult, amit sem ő, sem mi nem tudunk hova rakni.
Görgetegen is keresztülment még 1976 előtt az 1890-ben nyitott Somogyszob-Barcs vicinális. Bizony, idén ünnepelhetné egy jobb világban a fennállásának a 135. évét. Ehelyett az még hagyján, hogy személy- és tehervonat már nem jár erre, de a gyalogos túra is egyre nagyobb kihívást rejt magában. Meglepő, hiszen a korábbi vonal nagy része meglepően jól járható, még mindig. Maga a görgetegi egykori állomásépület teljesen rendben van. Felújították, még ha nem is eredeti vasutas stílusában, de jól megőrizve annak a stílusjegyeit.
Onnan viszont ha elindulunk déli irányba, a fürdőjéről is ismert, és korábban három megállóval is bíró Csokonyavisonta felé, kiérve a településről, a Rinya-patak hídja felett meglepő változásokat tapasztalhatunk. Az még hagyján, hogy gyakorlatilag a patak felett már csak a vasszerkezet található meg, most már elég életveszélyes lenne ott átkelni, ahogy az látható az alábbi videóból.
Bizony, az ott egy kerítés, az egykori nyomvonal kellős közepére húzva! Mivel ezt több, mint furcsának találtuk, ezért gyorsan megnéztük az E-Közműn, hogy mégis hogy alakulhattak itt a birtokviszonyok. Akárhonnan nézzük, az a kerítés ott eléggé indokolatlan, persze ha valaki tud többet, hogy miért, ossza meg velünk.

Megragadnánk meg az alkalmat, hogy ezúton is felszólaljunk amellett, hogy különösen Somogyban, mennyire is remek ötlet lenne, ha a már felszámolt vasútvonalak helyére kerékpárutakat építenénk. Van ré egyébként Európai Uniós forrás is! A szlovákok ezt remekül ki is használták, hiszen alig pár éve adták át a Rimaszombat-Poltár kerékpárutat. Itt korábban szintén egy még a monarchiában épült mellékvonal volt.
Pontosan ez történhetne itt is Nagyatád és Barcs között! A nyomvonal jó része még járható, nem beépített, és inkább állami- vagy önkormányzati tulajdon. Többször is felmerült már egy ilyen gondolat, legutóbb ismereteink szerint 2010 környékén. Több érintett település is támogatta ezt az ötletet, hiszen csak biztonságosabb, mint a 68-as út mellett kerékpározni. Ehhez képest pontosan ez elviekben a terv. Ha minden igaz, a 68-as út felújításának a a tervezetébe lett beleálmodva a bicikliút, nagyjából 3 méterre attól, külön. Ez ugye rengeteg kisajátítással, és hercehurcával jár, mégis jelenleg ez az irány…
Mennyivel jobb lenne pedig az eredeti szárnyvonalon szárnyalni a biciklivel? Egyrészt nem kellene annyi területet kisajátítani, továbbá ez egy hagyományőrző lépés is lenne. Arról nem is beszélve, hogy turisztikailag, történelmileg is érdekesebb lenne, illetve: biztonságosabb. Direkt megnéztük: a legnagyobb távolság a 68-as úthoz képest gyakorlatilag Erzsébetpusztánál lenne, 1.3 km, mindenütt másutt közelebb lenne az úthoz az egykori nyomvonalon építhető bicikliút… Bízunk benne, hogy egyszer az illetékesek is rájönnek végre, hogy egy ilyen projekt sokkal előremutatóbb minden szempontból, mint amit most akarnak, és lett elviekben elfogadva.