• Kezdőoldal
  • Rólunk
  • Jelenlegi vonalak
    • Dombóvár-Gyékényes
    • Székesfehérvár-Gyékényes
    • Pécs-Gyékényes
    • Kaposvár-Fonyód
    • Kaposvár-Siófok
    • Somogyszob-Nagyatád
  • Kaposvár
  • Megszűnt vonalak
    • Kaposvár-Szigetvár
    • Kaposvár-Barcs
    • Nagyatád-Barcs
    • Barcs-Villány
    • Somogyszob-Balatonszentgyörgy
  • Ajánló
  • Hírlevél
szombat, június 28, 2025
  • Login
Somogyi Vasutak
  • Kezdőoldal
  • Rólunk
  • Jelenlegi vonalak
    • Dombóvár-Gyékényes
    • Székesfehérvár-Gyékényes
    • Pécs-Gyékényes
    • Kaposvár-Fonyód
    • Kaposvár-Siófok
    • Somogyszob-Nagyatád
  • Kaposvár
  • Megszűnt vonalak
    • Kaposvár-Szigetvár
    • Kaposvár-Barcs
    • Nagyatád-Barcs
    • Barcs-Villány
    • Somogyszob-Balatonszentgyörgy
  • Ajánló
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőoldal
  • Rólunk
  • Jelenlegi vonalak
    • Dombóvár-Gyékényes
    • Székesfehérvár-Gyékényes
    • Pécs-Gyékényes
    • Kaposvár-Fonyód
    • Kaposvár-Siófok
    • Somogyszob-Nagyatád
  • Kaposvár
  • Megszűnt vonalak
    • Kaposvár-Szigetvár
    • Kaposvár-Barcs
    • Nagyatád-Barcs
    • Barcs-Villány
    • Somogyszob-Balatonszentgyörgy
  • Ajánló
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Somogyi logó
No Result
View All Result
Home Megszűnt vonalak

A Csanádi György-féle 1968-as közlekedéspolitikai koncepció

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2009-07-02
in Megszűnt vonalak
Csanádi György

Fotó: Fortepan/UVATERV

Share on Facebook

1968.10.17.: A magyar parlament elfogadta Dr. Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter által előterjesztett új közlekedéspolitikai koncepciót, amely igazodva az MSZMP hosszú távú településfejlesztési koncepciójához, több mint 2000 km gyenge forgalmú mellék- és keskeny nyomtávolságú vasútvonal felszámolását indítványozta.

Csanádi György (Laibach, Ausztria, 1905. júl. 28. – Bp., 1974. ápr. 24.):

Ez is érdekelhet

Előkerült 7 db vasúti jegy Kadarkút állomásáról!

Szépül már Siófok vasútállomás ékköve

közgazdász, mérnök, miniszter, egyetemi tanár, az MTA tagja (l. 1958, r. 1970), Kossuth-díjas (1956), Állami díjas (1973). Vasutascsaládból származott. Oklevelet a bp.-i műegy.-en (1927), majd a közgazdaságtudományi karon (1929) szerzett. Pályafenntartási és -építési mérnök volt a MÁV kaposvári osztályán (1929–45). 1945-től 1947-ig a pécsi MÁV-igazgatóságnak, 1949-ig a Közlekedésügyi Min. vasúti műszaki osztályának vezetője, utána a MÁV vezérig.-ja (1949–56) volt. Közlekedés- és postaügyi min. (1956. okt. 29.–okt. 31.); közlekedés- és postaügyi kormánybiztos (1956. nov. 1957. máj. 17.) s közben 1957. márc.-tól a min. mb. vezetője, a közlekedés- és postaügyi min. első h.-e (1957. máj.-1963. dec.), közben a MÁV vezérig.-ja (1962-63) volt. Közlekedés- és postaügyi min. (1963. dec. 9.-1974. ápr. 24.), egy.-i tanár (1951-74), a BME vasútépítési és üzemtani tanszék vezetője, a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének (MTESZ) elnöke. A Közlekedési és Közlekedésépítéstudományi Egyesület (1951), valamint az MTA Közlekedéstudományi Főbizottságának elnöke (1958) volt. A vasúti üzemtan átfogó műszaki, gazdasági problémáit vizsgálta. Több külföldi tudományos intézmény, így a moszkvai vasútmérnöki főisk. díszdoktorává fogadta. Szakirodalmi munkássága is jelentős. – Irod. Bognár György: Cs. Gy. (Magy. Tud., 1974. 10. sz.); Jakab Miklós: Társadalmi változás és a magyar értelmiség 1944-48 (Bp., 1979)

Forrás: http://mek.oszk.hu/00300/00355/html/ABC02469/02596.htm

A koncepció kereteiben bezárt vasútvonalak (1968-1982)

Normál nyomtávolság (összesen: 634 km)
1969 Veszprém külső – Alsóörs, 11 km
1970 Veresegyház – Gödöllő, 11 km
Sellye – Drávasztára-Zaláta, 9 km
Kerekegyháza – Elek, 7 km
1971 Harkányfürdő – Drávaszabolcs, 8 km
Baja – Gara, 19 km
Kisújszállás – Dévaványa, 30 km
Kaba – Nádudvar, 10 km
1972 Veszprém külső – Meggyespuszta, 11 km
Fábiánsebestyén – Árpádhalom, 9 km
Baja – Hercegszántó, 31 km
1973 Moha-Rakodó – Kincsesbánya, 4 km
Kisvárda – Baktalórántháza, 27 km
1974 Sármellék – Zalaszentgrót, 33 km
Sárvár – Répcevis, 41 km
Szombathely – Rum, 22 km
Hetényegyháza – Kerekegyháza, 9 km
1975 Zalabér-Batyk – Bajti elágazás, 38 km
Mezőtúr – Túrkeve, 16 km
1976 Tokod – Annavölgyi-bánya – Sárisáp, 8 km
Pécs – Harkányfürdő, 32 km
Nagyatád – Barcs, 39 km
Kaposvár – Szigetvár, 54 km
1978 Cegléd – Hantháza, 20 km
1979 Celldömölk – Fertőszentmiklós, 56 km
Kaposmérő – Középrigóc, 50 km
1980 Zalalövő – Bajánsenye, 19 km
1982 Nagyharsány – Beremend, 10 km
Keskeny nyomtávolság (az ekkor megszűnt gazdasági vasutak nélkül)
1969 Pusztaföldvár – Mezőkovácsháza, 20 km
1970 Diósgyőr-Pereces – Kossuth akna, 21 km
1971 Békésscsaba – Békéssámson, 60 km
1973 Cegléd – Tiszajenő – Vezseny, 33 km
1975 Szeged – Pusztamérges, 43 km
Kunhalom – Halastelki iskola, 27 km
1976 Sárospatak elág. – Zemplénagárd, 51 km
1977 Debrecen-fatelep – Nyírbéltek, 49 km
1979 Kecskemét Rávágy tér – Kecskemét átrakó, 7 km
1980 Sárospatak – Füzérkomlós, Sárospatak – Kenézlő Tisza-part, 56 km

 

Tags: BarcsCsanádi GyörgyDrávasztára-ZalátaKaposmérőKaposvárKözéprigócNagyatádSármellékSellyeSzigetvárZalaszentgrót
ShareShare
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Közlemények, közelgő események

Jelenleg nincs közelgő esemény

Heti top 5

  • A nyomvonal; jobbra az egykori sántosi sertéshízlaló bejárata

    Ami a zselici vasútból megmaradt – II. rész

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Csanádi György-féle 1968-as közlekedéspolitikai koncepció

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Fejezetek Középrigóc állomás késői történetéből

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Elment az utolsó vonat – a Képes Újság a Kaposvár-Barcs vonalról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Homokszentgyörgy kisvasútjának története

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Somogyi Vasutak barna full

Somogyország, Somogy megye vasútbarátainak az oldala, 2006 óta.

Kategóriák

  • Ajánló
  • Jelenlegi vonalak
    • Dombóvár-Gyékényes
    • Kaposvár-Fonyód
    • Kaposvár-Siófok
    • Pécs-Gyékényes
    • Somogyszob-Nagyatád
    • Székesfehérvár-Gyékényes
  • Kaposvár
  • Megszűnt vonalak
    • Barcs-Villány
    • Kaposvár-Barcs
    • Kaposvár-Szigetvár
    • Nagyatád-Barcs
    • Somogyszob-Balatonszentgyörgy

Hivatkozások

Impresszum

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogi tájékoztató

  • Kezdőoldal
  • Megszűnt vonalak
  • Kaposvár
  • Jelenlegi vonalak

© 2025 SomogyiVasutak.hu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőoldal
  • Rólunk
  • Jelenlegi vonalak
    • Dombóvár-Gyékényes
    • Székesfehérvár-Gyékényes
    • Pécs-Gyékényes
    • Kaposvár-Fonyód
    • Kaposvár-Siófok
    • Somogyszob-Nagyatád
  • Kaposvár
  • Megszűnt vonalak
    • Kaposvár-Szigetvár
    • Kaposvár-Barcs
    • Nagyatád-Barcs
    • Barcs-Villány
    • Somogyszob-Balatonszentgyörgy
  • Ajánló
  • Hírlevél

© 2025 SomogyiVasutak.hu

Ez a weboldal sütiket használ a felhasználói élmény javítása érdekében. A weboldal további használatával elfogadod a sütik használatát. Tekintsd meg az Adatkezelési tájékoztatónkat