A Kaposmérő – Középrigóc vasútvonal megszüntetésének idején a Somogyi Néplap 1979. december 29-i számában foglalkozott a közelgő vonalbezárásokkal. Azért többes számban, mivel ekkor szűnt meg a Dombóvári GV Somogyba átnyúló Csoma-Szabadi – Cserepespuszta szakasza is. Új kezdet viszont minden egyes vég – a vonatok helyett közlekedő volánbuszok és a közúti közlekedés propagálását tovább fokozva az újság Újév utáni első számában (1980. január 3.) Elindultak a buszok címmel közölt írást.
Somogyi Néplap, 1979. 12. 29.
Két somogyi vasútvonalon megszűnik a közlekedés
Volán-tájékoztató az utazási lehetőségekről – A bejárók három évig kedvezményt kapnak
Szilveszterkor megszűnik a forgalom a Kaposmérő – Középrigóc közötti vasútvonalon és a Csoma-Szabadi – Cserepespuszta között húzódó gazdasági vasúton. A forgalom közútra terelésének előkészítése befejeződött: korszerűsítették az utakat, több település bekötőutat kapott. E program részeként épült meg a Szulok – Barcs közötti út. Új utat építettek az idén Gölle és Inámpuszta, valamint Cserepespuszta és Inámpuszta között is.
A Kaposmérő – Középrigóc közötti vasútvonal megszüntetésére több éves helyzetfeltáró, elemző munka után került sor. A határozat a terület lakosságának érdekeit és a gazdasági lehetőségeket egyaránt mérlegelte. A forgalom biztonságát és az utasok kényelmét több új beruházás is szolgálja. Elkészült a barcsi autóbusz-pályaudvar. Négy fordulóhelyet, 57 leállósávot és 16 fedett autóbuszvárót építettek.
Újév napján indulnak először azok az Ikarus autóbuszok, melyek a vonatok helyett az utasokat szállítják. A Volán 13. sz. Vállalat által előkészített menetrendet és a forgalom áttereléséről szóló tájékoztató lapokat már eljuttatták az utasokhoz. Később az autóbusz-vezetőknél lehet ilyet kapni. A megállókban is elhelyezték a menetrendet. Ebből az derül ki, hogy javulnak a megszűnő vasút mentén élő emberek közlekedési lehetőségei. Naponta 11 személyvonat haladt keresztül ezen a vonalon, autóbusz viszont 26 alkalommal közlekedik majd. Ezenkívül lesznek olyan járatok, amelyek egy rövidebb szakasztól gyűjtik össze az utasokat. Ilyen a Bárdudvarnok – Kaposvár, a Kadarkút – Kaposvár közötti járat. Az autóbuszok menetrendjének összeállításakor figyelembe vették a barcsi üzemek igényét is. A vonatokkal ellentétben érkezésük a műszakkezdéshez igazodik.
Az, hogy megfelel-e a változó utazási igényeknek a január 1-én életbe lépő menetrend, majd csak hónapok múlva lehet eldönteni. Ezért úgy határoztak a Volán 13. sz. Vállalat menetrendszerkesztői, hogy minden észrevételt, javaslatot figyelembe vesznek, de változtatni csak azoknak a szerveknek az egyetértésével fognak, melyek a mostanit is jóváhagyták. Elmondták azt is, hogy a bérlettel bejárók három évig a vasúti díjszabásnak megfelelő összeget fizetik a jegyért. Ez a kedvezmény azokat is megilleti, akik ezután váltanak bérletet. Nekik azonban a munkahelyükön igazoltatni kell, hogy a vállalat hozzájárult volna a vasúti bérlet árához. A készpénzzel, kedvezmény nélkül utazók már az év első napjától az autóbuszokra megállapított díjszabás szerint válthatják meg jegyüket.
Somogyi Néplap, 1980. 01. 03.
Elindultak a buszok
Az első autóbusz újév hajnalán – 4 óra 40 perckor – fordult ki a kaposvári pályaudvarról. A volánnál Szabó Imre gépkocsivezető ült. Az üléseken nyolc – szilveszteri hangulatban lévő – utas foglalt helyet. A busz Barcsra tartott. Ez volt az első járat, amelyik a Kaposmérő – Középrigóc közötti vasútvonal menti településeket összeköti. Az utasok még vonattal érkeztek szilveszterezni, és busszal tértek haza. Kaposmérőben újabb utasok szálltak fel. Aztán Szendipusztán volt várakozó a megállóban. Kadarkúton tizenöt jegyet adott el a gépkocsivezető. Szuloktól pedig már csaknem televolt a kocsi.
Csöndes volt az első út, összesen két sószóró autóval találkozott a busz. A sofőrök intettek egymásnak és mentek tovább. Homokszentgyörgy és Lad között zúzmarát terített az útra a hideg, a só hatására azonban olvadni kezdett. Szulok előtt megismétlődött a jelenség, a gépkocsivezető óvatosabban vezette a járművet. Szabó Imre autóbuszát újabbak követték. A gépkocsivezető véleménye az, hogy elég szoros, de tartható a menetrend. A vonatot helyettesítő autóbuszjáratok újdonságnak számítanak az utasok között: bár sokuk kezében ott volt a menetrend, szinte mindenki felvilágosítást kért. A gépkocsivezetők is lassabban adták még a jegyeket: a menetdíjaknak gyakrabban kellett utánanézni. Az év első munkanapján a reggeli járatok mindegyikének volt utasa: egyetlen megálló sem volt üres, amikor odaért a busz. Az emberek kényelmesen foglaltak helyet a kocsiban, nem volt zsúfoltság. Balogh János, a Volán osztályvezetője ezt azzal magyarázta, hogy az első munkanapon hiányoztak még a kocsikról a bejáró diákok, és több bejáró munkás is szabadságot vett ki az első napokra.