Ízelítő a tartalomból

Abaliget
2010.05.02. Kitekintés

A cseppkőbarlangjáról híres baranyai község neve bizonyára sokak számára ismerősen cseng. S bár a 40-es számú Budapest - Dombóvár - Pécs vasúti fővonal erről a faluról elnevezett állomása a településtől igencsak távolra, több mint három kilométerre esik, környéke a múlt emlékeit és a vasutat kedvelők számára szintén sok érdekességet tartogat. Ma is használt és bezárt alagutak, egykori viaduktok maradványai után nézünk. (...)


Homokszentgyörgy kisvasútjának története
2009.07.20. Kaposvár-Barcs

Az Uglyai Faipar Rt. 1942-ben épített 600 mm-es nyomközű iparvasutat Homokszentgyörgytől Dénesmajoron és Szélestó-erdőn át Cukortópusztáig, hogy azzal a gróf Széchenyi Margit és Móric tulajdonában volt erdőségek kitermelt faanyagát el tudják szállítani. A kisvasút kb. 4,5-5 km hosszú (összesen 5734 vfm-es) volt, 7-9 kg/fm-es sínszálakból épült. A vonal a Kaposvár - Barcs vasútvonal homokszentgyörgyi megálló-rakodóhelyéről indult, onnan - rövid szakaszon a MÁV-pályával párhuzamosan - északi, később nyugati, északnyugati irányba haladt (részben uradalmi utak mentén, részben uradalmi területeken kanyargott). (...)


A dél-somogyi vonalak megszüntetési terveinek elemzése
2007.10.17. Nagyatád-BarcsFrissítve: 2009.07.23.

Egy dokumentum azoknak a dél-somogyi vasútvonalaknak az elemzéséről, melyeket még az 1970-es években zártak be. Az 1968-as „koncepció” eredménye nagyjából előre eldöntött tény volt, a dokumentum nagyrészt a közúti (buszos) személyszállítás mellett érvel. Kilencvenkét oldalon olvashatunk leírásokat a környékről, láthatunk táblázatokat a vonalak személy- és teherforgalmáról, térképeket az akkori közlekedési hálózatról. (...)