Ízelítő a tartalomból

Ami a zselici vasútból megmaradt - II. rész
2009.04.14. Kaposvár-Szigetvár

2009 áprilisában egy kis csapat útra kelt, hogy felkutassa az 1976 szilveszterével megszüntetett Kaposvár - Szigetvár vasútvonal Kaposvár és Bőszénfa közti szakaszának maradványait. Szintén ezzel a mellékvonallal kapcsolatos korábbi utunk irányának megfelelően - amikor is Szigetvártól Bőszénfáig igyekeztünk eljutni az egykori vasút mentén, annak közelében - ezúttal is délről észak felé haladtunk (akár a vonal szelvényszámozása). Ez azt jelenti, hogy „vonalbejáró” túránknak Bőszénfáról indulva vágtunk neki.

Bőszénfára előzőleg busszal jutottunk le a 67-es főútvonalon. A 67-es főútvonalon, mely bár a tárgyalt vasútvonalhoz hasonlóan összeköti Kaposvárt és Szigetvárt, Kaposvár és Bőszénfa között közlekedési szempontból mégsem volt párhuzamos azzal. A főúton Bőszénfa és Kaposvár távolsága mindössze 20 km, míg a Surján-patak völgyét követő vasútvonalon 24 km volt. A különbség ugyan nem drasztikus, de a vonatok Bőszénfától más, Gálosfán és Szentbalázson át vezető hosszabb útirányon jutottak el a somogyi megyeszékhelyre. (...)


A Kaposmérő-Középrigóc vonal objektumai és állapota (1979)
2009.01.28. Kaposvár-Barcs

(...)


Kis- és nagyvasúti maradványok Simongát közelében
2007.04.12. Nagyatád-Barcs

A Somogyszob-Barcs normál nyomközű helyiérdekű vasútvonal 1890-től szolgálta a mellette fekvő somogyi településeket. Az 1960-as években a Nagyatád környéki erdők kitermelt faanyagának szállítása miatt felmerült az igény egy új kisvasút megépítésére. Erre 1970-71-ben sor is került. A MÁV csatlakozó állomása Simongát megálló-rakodóhely volt, mely egyben a kisvasút kezdőpontja is lett. (...)